info@beemark.sk
0949 469 936
Bee Mark s.r.o.
Čordákova 13, 040 23 Košice
IČO: 46357939, DIČ: 2023340902
IČ DPH: SK 2023340902
Banka: Tatra banka, a.s. Košice,
Č. ú.: 2929862928/1100

Vyplňte, prosím, nezáväzný formulár.
Budeme Vás čoskoro kontaktovať.

Meno:
E-mail:
Tel.:
Mám záujem o: Chcem byť kontaktovaný:
Grafické práce určené pre tlač E-mailom
Grafické práce určené pre internet Telefonicky
WWW stránku
Marketingové poradenstvo
Fotografiu
Webhosting
Registrácia ochrannej známky
Iné
Vaša otázka:
Odoslať

Nápojový lístok - priamy kontakt so zákazníkom

30.10.2011

Prevádzkujete bar alebo reštauračné zariadenie? Myslite na jedno. Stála klientela vie, čo chce. Ale nový zákazník, ktorý k Vám práve zavítal, chytí do rúk, ako prvé, okrem kľučky na dverách Váš nápojový alebo jedálny lístok. Nepokazte to zanedbaným a nepodporujúcim predaj jedálnym alebo nápojovým lístkom.

Nič nehovoriace suché názvy nápojov alebo jedál?

Pozor na nezáživné a nevhodné názvy Vašej ponuky. Názov by mal v podvedomí klienta vzbudiť túžbu ochutnať práve to alebo tamto. Čo je lepšie? Čerstvé presso s mliekom, aleboKáva s mliekom? Čo si človek dá radšej, Šťavnaté kura s chrumkavou zeleninkou, aleboKura so zeleninou? Áno, je to v detailoch. Poviete si, človek, ak už prišiel, určite si niečo objedná. Otázka znie, aké pocity v ňom ostanú po odchode z podniku. Pozrime sa na názvy koteilov. Sex on the beach, Mojito Magerita, Virgin Pinacolada a iné. Každý názov v sebe skrýva pocit originality a pôžitku už pri jeho vyslovovaní. Áno! Piť kokteil je štýlové! Je to zážitok! Isté je, že názov nápoja zohráva rolu, či to bude iba sódovka s príchuťou, alebo pôjde o atraktívny nápoj, ktorý musím ochutnať. To isté platí aj pri jedlách. Nápojový lístok je v podstate reklama na každý jeden nápoj alebo každé jedno jedlo samostatne Stačí si vybrať.

Chyby, ktorým sa radšej vyhýbajte

V Bee Mark s.r.o. berieme v úvahu osvetlenie v podniku cez deň aj v noci. Volíme farby, ktoré korešpondujú s celkovým imidžom podniku a v prvom rade zabezpečuju dobrú čitateľnosť obsahu. Snažíme sa kultúru zariadenia vniesť aj do stránok Vašej ponuky. Ak je podnik netradičný a originálny, nápoják alebo jedálny lístok musí hrať na rovnakú notu. Nezabúdajte, že Váš podnik môže navštíviť aj mladý aj starší návštevník. Nepreháňajte to s grafickými efektmi a príliš malým písmom. Praktické veci ocení určite väčšina. Nápojak alebo jedálny lístok nerobíte pre jednotlivcov, ale pre masu ľudí, s rôznymi názormi, vekom, štýlom a pod. Dotknite sa každej z nich. U nás volíme vypracovanie "nápojáka" alebo jedálneho lístka tak, aby jeho zmeny v obsahu boli čo najjednoduchšie. Nevkusné prelepovanie cien v prípade zmeny cenotvorby je neestetické riešenie. Prepisovanie ručne perom je úplný vrchol. Taktiež sa vyhýbajte absencií jedál alebo nápojov, ktoré sú veselo zverejnené v ponuke aj opakovane niekoľko dní alebo týždňov. Nie je nič horšie, ako keď Váš obsluhujúci personál musí návštevníkom hovoriť: "Toto nemáme a pod." Nedávajte si vypracovávať nápojový lístok hocikomu, iba kôli nízkej cene. Dbajte na čitateľnosť a atraktívnosť. Aj malá ponuka sa dá zobraziť bohato. Pozor na materiály, ktoré majú krátku životnosť. Jedálny lístok prejde denne mnohými rukami. Grafické prevedenie nesmie predbiehať účelnosť a jasnosť v orientácii. Jednoduchosť neznamená slabosť. Nebojte sa prázdneho miesta. Dajte vyniknúť názvom a prípadným náhľadom jedál. Orientácia v nápojáku musí byť jednoduchá.

Súhrn na záver

Ukážte detail! Ukážte chuť! Ukážte vôňu! Dá sa to. Stačí tak málo. Obráťte sa na profesionálov a taktiež hľadajte inšpiráciu v konkurenčných, úspešných podnikoch, nie len doma, ale i v zahraničí. Veľkosť Vášho lístka nesmie byť primalá, aby nepodnecovala napr. čakajúceho zákazníka hrať sa s ním, čo enormne urýchľuje jeho zničenie a opotrebenie. Naopak nesmie byť priveľký a ťažký, pretože je to nepraktické. Vyhýbajte sa mať na stole množstvo rušivých predmetov a iných reklamných listov. Verte, že človek ocení skôr viac priestoru na stole, ako opačne. Ak sa pýšite tým, že máte vo Vašom podniku WiFi pripojenie na internet, myslíte aj na to, že človek si musí niekde mať možnosť svoj notebook položiť. Je vhodné uvedomiť si, koľko ľudí si za stôl môže sadnúť. Podľa toho zvoľte priestor vyhradený práve im a nerozkladajte po stole nadmerný počet reklám. Nie raz si sadneme v nejakom podniku za stôl, a prvé, čo urobíme, je, že si prispôsobujeme a upravujeme poriadok na stole. Presúvame veci sem a tam, kým nám to vyhovuje alebo kým konečne nenájdeme, ktoré z toho je nápojový lístok. Úsmevne je, ak tam vôbec nieje, personál nám ho s úsmevom práve nesie a my sme sa hrabali v reklamnom bordeli úplne zbytočne. Ak je na stole vecí priveľa, pôsobí to divne a vyzeráme, ako keby sme skladali nejaký hlavolam. Nájdite strednú cestu, pretože Váš nápoják alebo jedálny lístok, pokiaľ je na stole vopred položený, musí jasne dominovať alebo musí byť jasné, že ho prinesie personál. Veľa šťastia, na zdravie a dobrú chuť. 

Autor článku: BeeMark s.r.o.