info@beemark.sk
0949 469 936
Bee Mark s.r.o.
Čordákova 13, 040 23 Košice
IČO: 46357939, DIČ: 2023340902
IČ DPH: SK 2023340902
Banka: Tatra banka, a.s. Košice,
Č. ú.: 2929862928/1100

Vyplňte, prosím, nezáväzný formulár.
Budeme Vás čoskoro kontaktovať.

Meno:
E-mail:
Tel.:
Mám záujem o: Chcem byť kontaktovaný:
Grafické práce určené pre tlač E-mailom
Grafické práce určené pre internet Telefonicky
WWW stránku
Marketingové poradenstvo
Fotografiu
Webhosting
Registrácia ochrannej známky
Iné
Vaša otázka:
Odoslať

Facebook súťaže - ako na to?

20.04.2012

Facebook súťaže – ako na to?


Ako určite viete, súťaže na sociálnych sieťach sú v trende. Za posledný rok ako by sa s nimi vrece roztrhlo. Na Vašich nástenkách sa objavujú rôzne druhy súťaží a aplikácií, ktoré ponúkajú lákavé ceny. Podmienky zaradenia do súťaže sú jednoduché – stačí sa stať fanúšikom danej fb stránky a zdieľať tento odkaz medzi svojimi známymi. Organizátori týchto súťaží získavajú veľkú skupinu kontaktov, ktoré, dokážu veľmi rýchlo osloviť.

Pred niekoľkými rokmi ste na Facebooku mohli robiť v podstate všetko, čo Vám umožňovali Všeobecné podmienky používania.
Facebook však začal pravidlá sprísňovať a upresňovať, čo sa môže robiť a čo nie. Ak si myslíte, že Vaša súťaž alebo aplikácia, ktorá nie je v súlade s podmienkami Facebook promotions guidelines nie je ohrozená, tak sa mýlite.

Facebook má nástroj -
Facebook Bot, ktorý nonstop monitoruje sociálnu sieť a môže ju odhaliť. Takisto stačí, ak Váš neprajník alebo konkurencia upozorní Facebook pomocou Report page a problémy môžu začať. Prinajlepšom Vám Facebook súťaž zruší, čo určite nepoteší ani Vás, ani tých, ktorí sa do súťaže už zapojili. V horšom prípade Vám môžu zrušiť Vašu fb stránku, dokonca  zablokovať fb účet. 

Podľa pravidiel...


Jedinou legálnou možnosťou ako súťažiť na Facebooku je Vaša vlastná aplikácia, ktorá takisto musí podliehať pravidlám - Facebook promotions guidelines. Tieto pravidlá určujú ako aktivity spravovať:

Sweepstakes - aktivity, kde sa výherca vyberá na základe náhody – napríklad losovaním.

Contest a competition - aktivity, kde sa výherca vyberie na základe jeho schopností alebo dosiahnutých výsledkov (napríklad súťaže s fotkami, kvízov, prípadne na základe najväčšieho počtu klikov alebo rôznych hier).

- Pre žiadnu z Vašich aktivít nie je povolené používať natívne funkcie Facebooku ako napríklad like, share, tag, komentáre, upload videí a fotiek
- Vaša aplikácia musí byť umiestnená buď v záložke na Vašej fb stránke, alebo na Canvas page
- Výherca nemôže byť kontaktovaný cez Facebook funkcie (chat, správa do schránky správ, prípadne odkaz na nástenku výhercu)
- Je zakázaná propagácia alkoholu, liekov, tabakových výrobkov, liekov a zbraní
- Výhrou v súťaži nesmie byť alkohol, zbrane, lieky, tabakové výrobky a pod
- Všetky aktivity musia byť určené osobám , ktoré už dovŕšili 18-ty rok života
- Veľmi podstatná informácia, ktorá musí byť zreteľne uvedená pre používateľov Vašej aplikácie, je, že Vaša aktivita nemá žiadnu spojitosť s Facebookom samotným (prepojenie, administrácia, organizácia) 

Je na Vašom zvážení, ako budete pri súťažiach na Facebooku postupovať. Isté však je , že ak Facebook odhalí aktivitu, ktorá nie je podľa pravidiel, prípadne ho niekto na Vašu aktivitu upozorní, môže dôjsť k jej zrušeniu, dokonca k zrušeniu Vašej fb stránky alebo účtu.

Stojí Vám ten risk za to? Rozhodnutie už necháme na Vás. 



Autor článku: BeeMark s.r.o.